Sunday, May 4, 2014

Május 1 hosszú hétvégi kalandozások

Kihasználva a temérdek szabadidőt, ami Május 1 alkalmából a nyakunkba szakadt bringázással töltöttük a hosszú hétvégénket. Változó felállásban és váltakozó időjárásban, bejártuk a Nyikómentét, a Gyümölcs útját, valamint a Galambfalvi-Betfalvi határt, szinte mindent, ami a Nyikó és a Küküllő közé esik :)

Pálfalva-Váralja-Énlaka útvonalon kezdtünk, Székely Szilárd barátom javaslatára, aki Csiki létére gyönge érzelmeket táplál a Nyikómenti lányok iránt, tehát nem akarta kihagyni. Mi szivesen láttuk.
Hamarosan áttekertünk Firtosmartonosról Tordátfalvára ahol Balázs Attila barátom, hát nem felfedezte a környék legősibb székelykapuját ?! Hiába na, Civilek az örökségért !

Majd Siménfalva határában megmásztuk a hegyet Betfalva felé és megérkeztünk a Május 1-ező bázistáborba. Itt elláttak minket étellel, itallal, majd visszatérve a Nyikómentére folytattuk annak bejárását.
Hazafelé, a Kobátfalvi kocsmánál csak lassitottunk.
Másnap, elindúltam egy sárga trikós versenyző után, aki nem tudom, hogy ki lehetett mert nem értem utol. Pedig üldöztem a Csicseren keresztűl, Hodgyán és Farcádon át a Sükői kilátóig.
Ez már a Galambfalvi határban, Pali folyton próbál csapattagokat verbuválni, hol egy csikót, hol egy bocit, hiába na, a szervezkedés a vérében van.
 Csak eljutottunk másodszor is a "bázisra" ! Pihi.

Történtek itt nagy dolgok, hisz Magor, amint látjátok békát fogott, amit természetesen Villámnak nevezett el.

A sárga poló itt gazdát cserélt és Baluval vágtunk neki a Siménfalvi hágónak.

Csapatunk másik része a Küküllőmentén ereszkedett le Keresztúrig (álitólag Betfalván van egy különleges tulipánfa, májusban virágzik, érdemes megnézni! ). Rugonfalván csatlakoztunk Encő, Hanga és Barni csapatához. Ez már a Rugonfalvi tó Nagykede határából.
Egy kis pihenő a tetőn, amig Balu utolér. Balu ugyanis defektet kapott. Eddig Balu csak kétszer kapott defektet, mert csak kétszer jött velünk bringázni :o
Ez itt a Kede-i templom Nagykedéből nézve. Ugyanis a két falunak (Nagy és Kiskede) közös temploma van a két falut elválasztó dombon. Mi Kiskedébe voltunk hivatalosak egy szalonnasütésre és ennyi elég volt, hogy beleszeressünk az apró kis faluba. Mindenkinek ajánlom, hogy látogasson el ide. Mesebeli.
És végül volt egy kis tekerés esőben, tulajdonképpen az egész Nyikómentén felfele, de azt hiszem mindezzel együtt csodálatos volt. Itt már a Baknyán kapaszkodunk felfele.

És végül itt az egyik hétvégi útszakasz. A sükői kilátótól kitűnő úton (gázas) lehet haladni végig a Nagygalambfalvi határ tetején le egészen Erzsébetkútig.

Mi átvágtunk egy erdei úton, - érintve a baráti társaságunk táborozó helyét - Siménfalva irányába és leereszkedtünk a Nyikómentére. Előnye, hogy elérsz Keresztúrra aszfaltút nélkül és közben fentröl tekinted az egész Küküllőmentét. Hátránya, hogy több juhászkutyával találkozol mint emberrel. De talán ez nem is akkora hátrány :)