A külterület felől a belterület fele haladva:
1.Egyoldali kétirányú elválasztott
kerékpárút.
Amenyiben
lehetséges, nem szorosan a forgalmas közút mellett vezetve, esetleg zőld
területeket, élővizeket érintve halad a kerékpáros létesítmény.
2.Kétoldali egyirányú elválasztott
kerékpárút. Elválasztott járda.
A
csomópontok növekvő gyakorisága miatt az irányhelyes közlekedés egyre inkább
fontos szempont. Megjelenik az igény a
gyalogos közlekedésre is, melyet el kell választani a kerékpárforgalmi létesítménytől!
3.Kétoldali kerékpársáv. Elválasztott
járda.
Egyre
sűrűbben beépített területekhez érve területhasználat szempontjából
gazdaságosabb a kerékpárforgalmi létesítmény közúttal történő integrációja. Így
a gyalogos közlekedéstől való elválasztás megoldott. A közúti
forgalomcsillapítás további eszköze a sebességkorlátozások bevezetése és
betartatása, valamint a fizetős parkolási övezetek kialakítása.
4.Kétoldali nyitott kerékpársáv.
Elválasztott járda.
A
település centrumába érve a leginkább helytakarékos megoldások kerülnek
előtérbe. Ebben a zónában már a gépjárművek forgalma alacsony. Szükséges a
közúti forgalom további csillapítása. A kerékpáro sés a gyalogos forgalom külön
felületen történik.
5.Kerékpáros nyom. Elválasztott járda.
A
belváros ezen részén a kerékpáros és a gépjármű forgalom együttműködésre
kényszerül. Szükséges a közúti forgalom további csillapítása.
6.Gyalogos kerékpáros zóna.
A
belváros szívébe érve a gépjárműforgalomtól elzárt közösségi terek, sétányok,
gyalogos utcák létesülnek, melyeken a kerékpáros közlekedés megoldott.
Gépjárművel csak az arra jogosultak léphetnek be, az átutazó forgalom tíltott.
(NemzetköziKözlekedésiStratégia –
Országos Kerékpáros Koncepció és Hálózati Terv)
No comments:
Post a Comment