Friday, February 5, 2016

Kerékpáros Székelyudvarhely_7 - Szegregáció - Integráció

Egy szemléletes összefoglaló arról, hogy a külterület felől a belterület felé haladva(a képen lentről felfele), hogyan lehet a kerékpáros forgalmat az autós forgalommal integrálni.




A külterület felől a belterület fele haladva:
1.Egyoldali kétirányú elválasztott kerékpárút.
Amenyiben lehetséges, nem szorosan a forgalmas közút mellett vezetve, esetleg zőld területeket, élővizeket érintve halad a kerékpáros létesítmény.
2.Kétoldali egyirányú elválasztott kerékpárút. Elválasztott járda.
A csomópontok növekvő gyakorisága miatt az irányhelyes közlekedés egyre inkább fontos szempont. Megjelenik az igény  a gyalogos közlekedésre is, melyet el kell választani a kerékpárforgalmi létesítménytől!
3.Kétoldali kerékpársáv. Elválasztott járda.
Egyre sűrűbben beépített területekhez érve területhasználat szempontjából gazdaságosabb a kerékpárforgalmi létesítmény közúttal történő integrációja. Így a gyalogos közlekedéstől való elválasztás megoldott. A közúti forgalomcsillapítás további eszköze a sebességkorlátozások bevezetése és betartatása, valamint a fizetős parkolási övezetek kialakítása.
4.Kétoldali nyitott kerékpársáv. Elválasztott járda.
A település centrumába érve a leginkább helytakarékos megoldások kerülnek előtérbe. Ebben a zónában már a gépjárművek forgalma alacsony. Szükséges a közúti forgalom további csillapítása. A kerékpáro sés a gyalogos forgalom külön felületen történik.
5.Kerékpáros nyom. Elválasztott járda.
A belváros ezen részén a kerékpáros és a gépjármű forgalom együttműködésre kényszerül. Szükséges a közúti forgalom további csillapítása.
6.Gyalogos kerékpáros zóna.
A belváros szívébe érve a gépjárműforgalomtól elzárt közösségi terek, sétányok, gyalogos utcák létesülnek, melyeken a kerékpáros közlekedés megoldott. Gépjárművel csak az arra jogosultak léphetnek be, az átutazó forgalom tíltott.

(NemzetköziKözlekedésiStratégia – Országos Kerékpáros Koncepció és Hálózati Terv)

No comments:

Post a Comment